Ana içeriğe atla

ÇOCUK İSTİSMARI

ÇOCUK İSTİSMARI


          

 Merhabalar, 

Uzun aralıklarla geliyorum bu online düşünce defterime ama gelince de yazmaya devam ediyorum.

Bugün burada yazmak istediğim düşünce son aylarda haberlerde maalesef çok sık okuduğumuz ,gerçekten herkes mi kötü ,kimseye güvenilmez mi, evde çocuğumu ben kime güvenip bırakırım gibi  duygusal olarak bize cevap veremediğimiz sorularla savaş açan çocuk istismarı konusu hakkında.

Bu iki kelime o kadar can yakıcı ve akıl almaz bir durumdaki kimse engel olamıyor, biz suçlu olanları göremiyoruz. Görmemiz , konuşmamız, birilerinin mağdur olmuş ya da olan kişilere inanması için illa birilerinin cansız bedeni somut şekilde karşımıza koyulmalı gibi yorumluyoruz.

Aile denen kavramın oluşum aşamasında anne -baba olmak için ne kadar sağlıklı bir birey olduğunuz ,bir bireyi iyi  yetiştirme, ihtiyaçlarını anlama ve giderme konusunda yetkinlik alınmıyor ve anne-baba olmayı hak etmeyen kişiler ebeveyn oluyor. Doğan çocuklar bizim malımız değil sadece bir bireydir. Siz istediğiniz zaman onun haklarını elinden alma ,temel gereksinimlerini yok sayma yetkisine sahip değilsiniz .Bu bilinç ile ebeveyn olan kişilerde üreme devam etse belki de bu çocuk istismarı vakaları bu kadar ilerlemeyecek, bu kadar can kayıp gitmeyecektir.

Çok öfkem ,çok üzüntüm var. Lütfen çevrenizde  bir kez olmuş, o asla böyle bir şey yapmaz yanlış anlaşılmıştır ,gece karanlıkta fark etmemiş, o ona helalmiş düşüncelerini barındıran  kirli zihinlerin olmadığına ve bu kişilere çocuklarınızı ,yeğenlerinizi, öğrencilerinizi teslim etmediğinize  emin olun. Fark ettiğinizde de yasal işlemlere  başvurun.


BİR ÇOCUK:

''Ben çocuğum ,bedenim ,oyunlarım, saf kelimelerim ile sadece çocuğum. Kirli ,zihni çürümüş bir insan tarafından henüz dünyayı öğrenmeden ,yaşamadan yok ediliyorum. Öncesi ve sonrası olan istismar vakalarının duyulması ,cezalandırılması için canımın yakılması, travma yaşamam ,ölmem gerekmiyor. Lütfen beni koruyun, suçluları cezalandırın.''


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İLK KİTABIMLA MERHABA

Bugün sizlerle yeni bir serüvenimi paylaşmak istiyorum. Ülkemizdeki deprem gerçeği   ile  maalesef  ciddi şekilde karşılaştık ve deprem  yıllar içinde tekrarlarla bize acı gerçeği unutmanın bedeli olduğunu yaşatarak öğretti. Ülkemizdeki Türkçe kaynaklar arasında çocuklara depremi anlatan, bunun bir doğa olayı olduğunu afet olmaması adına ise insanların üzerine düşen görevleri yerine getirmesi gerektiğini vurgulayan çocuk eserlerin çeşitliliği azdır. Bu kadar ciddi  ve bu kadar hayatımızın içindeki gerçeği görmek ve üzerimize düşeni yapmak mecburiyetindeyiz. Bu konu hakkında kaleme aldığım +7 yaş üzerine Yer Kabuğunda Çatlak eserimi sizlere emanet ediyorum. Okurların, hikaye sunumuyla   deprem gerçeği ve yapılması gerekenleri öğrendiği veya öğrettiği bir kitap olması dileğiyle... Yazar: TUĞBA POODRATCHI  Satış noktaları : *  https://www.florakitap.com/product-page/yer-kabu%C4%9Funda-%C3%A7atlak *  trendyol YER KABUĞUNDA ÇATLAK  FLORA KİTAP VE TRENDYOL'DA SATIŞA ÇIKTI!              

SİZE BIRAKIYORUM...

SİZE BIRAKIYORUM...

YENİ HAYATTAN KESİTLER

                YENİ HAYATTAN KESİTLER Merhabalar ! Bu sözle girmeyeli bir şeyler anlatmayalı çok oldu. Bu süreçte yeni bir çalışma yerim ,yeni öğrencilerim, yeni bir ev, yeni insanlar  oldu hayatıma giren. Alışmak, tanımak ,yerleşmek, orayı güzelleştirmek yeni olan şeyleri tanıyıp tanınayım  diye uzun bir süre yoktum. Uzun süre yoktum ama değişmeyen olaylardan biri de hala bir salgın sürecimizin olması. Ama artık umutluyum çünkü yine bilim tüm insanlığa umut  ve çare olmaya devam ediyor. Bu sessizlik dönemim aynı zamanda yazamadığım bir dönem de oldu. Tekrar burayla yazıya dönmek beni heyecanlandırıyor. Okuyan olur ya da olmaz. Sadece bıraktığım izlerim bunlar. Yarın  merak edip beni sorsalar kim bu diye girip baksalar satırlarımla tanısın insanlar, düşüncelerim ölmesin öyle sessiz sedasız , üzülürüm. Uzaktan yürüttüğüm öğrencilerle eğitim hayatımın yanında gönüllü olarak eğitimcilerimizle ihtiyaç duyan kişilere de yardım etmek için bir adım attım. Çok destek oldu ,mesajlar geldi ,teş